Ar suteikiamos paskolos atitinka reklamų pasiūlymus?

Ar galima teigti, kad paskolų rinka tarsi perkaitusi? Gal toks apibūdinimas kiek drąsus, tačiau požymių tikrai yra. Štai viena už kitą skambesnės reklamos paskolų rinkoje bando pritraukti kuo daugiau vartotojų.

Paskolos rinkoje nėra naujovė, tad nemažai žmonių jau spėjo įvertinti, kas tai per dalykas ir ar jis vertas dėmesio. Reikėtų paminėti greituosius kreditus, pastaraisiais metais tapusius populiaria diskusijų tema. Vieni teigia, kad tai blogis, kiti su šia nuomone nelinkę sutikti. Kaip yra iš tiesų, sunku pasakyti. Gal net nerastume neginčijamo atsakymo.

Na, o tos paskolos, kurių turinys siekia keturių nulių zoną, dažniausiai vertinamos vienpusiškiau. Kodėl? Todėl, kad į banką vykstama turint konkretų tikslą. Paskolos ėmimo tikslas gali būti namo statybos. Net ir gaunant didesnį atlyginimą nei vidutinis sudėtinga sutaupyti tiek, kad pakaktų būstui pastatyti ir įrengti. O nuosavas būstas ir simboline prasme vertinamas palankiai. Ir liaudies išminties apie namus nestinga.

Visgi paskolų rinkoje būna ir nesusipratimų. Greitieji kreditai kai kuriuos vartotojus paliko be cento kišenėje. Kita vertus, nemažai grupei žmonių galimybė pasiskolinti buvo itin gera, nes į nemalonią finansinę situaciją pakliuvę asmenys gavo kreditą ir išsprendė bėdas. Kaip minėta anksčiau, sudėtinga konstatuoti vienpusiškai.

Tai, kas siūloma, ir tai, kas suteikiama

Yra ir pozityvo, ir negatyvo. Kitas klausimas – ar paskolos rinkoje pateisina reklamose skambančius šūkius. Taigi, ar pateisina? Pabandysime atsakyti, bet prieš tai – pavyzdys. Apsilankę interneto svetainėje reprezentuojančioje kokias nors paslaugas, veikiausiai randate užrašą „Mus rekomenduoja 93 proc. klientų“ ar „Vertinimas – 9,5 iš 10“. Vargu ar kur nors aptiktumėte skaičių „100 proc.“ Kodėl? Todėl, kad paslaugos vertinamos iš skirtingų žmonių perspektyvos, o ir kokybė kartais gal ne pati geriausia (pavyzdžiui, vieną kartą jūsų automobilį nupoliruoja nepriekaištingai, o kitą kartą palieka neestetiškų šveitimo žymių).

Turbūt nereikia papildomai aiškinti, kad sudėtinga užtikrinti tobulą paskolų teikimą. Juk labai daug priklauso nuo pačių vartotojų. Kaip paskola vertinama? Ar finansinės galimybės pasvertos?

Nuo vartotojų priklauso tikrai daug, bet svarbu, kad ir paskolos rinkoje atitiktų reklamose žadamą naudą. Jei minima galimybė atidėti įmoką, paprastai tokia sąlyga įtraukiama į sutartį. Vadinasi, būtina į ją įsigilinti, kad neaiškūs punktai netaptų chaosu.

Taigi, reklamų turinys gal ir išpildomas, bet klientai turi atidžiai skolintis, nes kitaip gali likti neišsiaiškintų dalykų, kurie apsunkina sklandų pinigų grąžinimą.

Žmonės neretai susivilioja mažomis palūkanomis ir praleidžia tai, kas ypač svarbu. Palūkanos turi didelę reikšmę, bet ne tik jos lemia, ar paskola bus kaip pagalba, ar kaip meškos paslauga.

Ir dar verta pasakyti, kad reklamos kūrybingos. Jas kuriant negailima pastangų. Ar realiomis sąlygomis skambūs reklaminiai šūkiai pasitvirtina? Taip, bet tik su keliomis išlygomis, kurias ir aptarėme.

 

 

 

52